Slovinsko - víkend v obytňáku

25.04.2019

Velikonoce v obytňáku ve Slovinsku.

Už je to tady, už zase jedeme. Je čtvrtek a my vyrážíme do naší první zastávky v Rakousku. Jezero Traunsee leží v našem oblíbeném Solnohradsku. Volíme jeho východní, méně turistický břeh a přijíždíme až na konec cesty, zhruba v polovině jezera, kde je velké parkoviště. V tuto roční dobu se tady dá v pohodě přenocovat. Po dlouhé cestě jdeme zadky rozhýbat procházkou kolem jezera a trochu si ocáknout nožky. Pokračujeme podél jezera k jeho jižní části, vedou tudy už jen turistické cesty, s krásnými výhledy, lávkami nad vodou. Prostě nádhera. Došli jsme pouze k Traunstein Tunnel a protože máme všichni hlad vydáváme se zpátky k autu.

Druhý den vyrážíme směr Slovinsko. Ta cesta je úžasná, jedeme přes Itálii, kolem jezera Lago del Predil a horské sedlo Passo Predil, kde je krásná zachovalá volně přístupná vojenská pevnost. Každou chvíli zastavujeme a kocháme se:-) A také pouštíme ostatní auta a hlavně motorky, abychom nezdržovali, protože toto sedlo je jen pro odvážné řidiče.

Ještě jsme po cestě do kempu narazili na jeden z krásných slovinských slapů-vodopádů jménem Boka. Zastavujme u silnice a vyrážíme cca 500 metrů do prudkého stoupání na vyhlídku k vodopádu. Je tady nádherně.

Poté už míříme směr Kemp Siber v městečku Tolmin. Je to malé město na hranicích s Itálií a nás sem přivádí nádherná řeka Soča, jejíž údolí chceme více poznat. Soča je řeka dlouhá asi 140km, ústící do Jaderského moře, ale nejzajímavější je svojí až nereálnou modrou, smaragdovou barvou. Ta je způsobena vysokou koncentrací rozpuštěného uhličitanu vápenatého, který pochází z vápencových oblastí kolem řeky. U města Bovec tvoří četné peřeje a je vyhledávána vodáky, ale my míříme jižněji, kde hned za městem Tolmin tvoří soutěsku zvanou Tolminska Korita. Parkoviště je veliké, ale my vyrážíme brzy ráno, takže si místo i když je sobota můžeme vybírat. Platí se tady 8 euro za dospělého a 4 eura za dítě od šesti let. Trasa má asi 2 km, není sjízdná pro kočárek, ale ten zážitek je absolutně úžasný. Velmi, velmi doporučuji.

Další den se balíme a před obědem vyrážíme najít místo u Soči, dětem se totiž strašně líbí jen tak se ráchat v ledové vodě a stavět z krásných kamenů různé projekty:-)

Až máme nohy zmrzlé domodra vyrážíme se pokochat po směru Soči až do Itálie, kde si ještě zastavujeme na procházku u moře a na vynikající zmrzlinu.Pak už ale šviháme po dálnici do Rakouska a tady volíme menší kemp u jezera Attersee.

Večer jsme si dali výbornou pizzu o kousíček dál v restauraci s hřištětem.Ráno bylo velmi chladné a tak jsme ještě prozkoumali krásy jezera Attersee a pomalu vyrazili domů.

Velikonoce nemám úplně v oblibě, proto mi tento způsob jejich trávení přijde jako úplně nejlepší.